Day trip from Prague to Bohemian Switzerland

In Czech: České Švýcarsko
Bohemian Switzerland (or Czech Switzerland) is one of the most beautiful places in Czech Republic. It is home to the biggest natural rock arch in Europe, called Pravcece, and it is situated right at the border with Germany, separated by the Elbe river. This is the place we chose to spend our last 2016 summer weekend.

[RO]

Elveţia boemă sau, altfel zis - Elveţia cehă (České Švýcarsko), este unul din cele mai frumoase locuri din Republica Cehă. Aceasta găzduieşte cel mai mare arc din rocă naturală din Europa, numită Pravcice, şi este situată chiar la hotar cu Germania, de care este separată de râul Elba.

[EN]

As a day trip from Prague, we drove to Hrensko, where we parked the car and started the 17 kilometres that exhausted us at the end of the day.

We did not plan to walk so much, and it was the first time I did not check all the details about the place, but besides the fatigue, we had an amazing last summer Sunday.

[RO]

Pentru acestă mică călătorie de o zi, am plecat de la Praga la Hrensko, unde am parcat maşina şi am început cei 17 kilometri care ne-au epuizat până la sfârşitul zilei.

Nu am avut în plan să mergem atât de mult pe jos şi a fost prima dată când nu m-am informat minuţios despre toate detaliile locului, dar am petrecut o ultimă duminică de vară minunată.

[EN]

We found a free parking space, thinking there would be no other if we go further into the small village, but there were more than one, paid - of course. Most known one costs 120 Kc per day.

The entrance to the top costs 75 Kc for adults and 25 for kids and students.

[RO]

Noi am parcat chiar după intrarea în sătuc, pentru că la prima impresie, ni s-a părut că nu vom găsi un loc de parcare dacă mergem spre locul de unde începe traseul, dar am găsit apoi şi alte parcări, desigur - cu plată. Cea mai cunoscută, de la începutul traseului costă 120 Kc pe zi.
Accesul la Poarta Pravcice şi la vârfurile parcului naţional costă 75 Kc pentru adulţi şi 25 Kc pentru copii şi studenţi.

[EN]

If you are hungry, you can enjoy a meal at the terrace of this restaurant, or have a beer and some sausages at the tables on the right of the restaurant, with a better view I'd say. Surprisingly, the snack bar has quite cheap prices for such a place. A 0,5 l beer is just 40 Kc. Who wouldn't have a beer in Czech Republic and in such a special place, after sweating the way up?

[RO]

Dacă vi s-a făcut foame, vă puteţi bucura de bucatele de la restaurantul cu terasă din poza de mai jos sau vă puteţi delecta cu o bere rece şi nişte cârnaţi tradiţionali la mesele din dreapta restaurantului, care oferă o privelişte mai frumoasă, zic eu. În mod surprinzător pentru un astfel de loc, preţurile de la snack bar sunt destul de joase. O bere de 0,5 l costă doar 40 Kc. Cine n-ar lua una într-o călătorie în Cehia, dar mai cu seamă într-un astfel de loc, după toată transpiraţia până în vârf?

[EN]

After going down from Pravcice, we headed to Edmund Gorge, where we planned to take the 'ferry boat' for a 20 minutes sail, and then continue back to Hrensko. We had to wait for a third boat to take us. As the place is quite touristy, there were lots of people in the queue. The boat fits 26 people and costs 80 kc for adults and 40 kc for kids. From the very beginning the boatman explained lots of things about the places we've been passing by and people laughed a lot! I wish I could understand the language, so I can laugh with them, but anyway! Their laugh was contagious!

Back to Hrensko, almost at 5 in the afternoon, we admired once more the German bank of the river and drove to Prague.
There is not much to write about this place, because nature has to be seen and felt, not told.
So, I'll just leave you with some more photos and tips for you at the end of the post.

[RO]

După ce-am coborât de la Pravcice, ne-am îndreptat către Cheiul Edmund. Am mers cu barca 20 de minute, apoi ne-am continuat traseul spre Hrensko. Am urcat abia în a treia barcă, pentru că era prea mult lume (locul este destul de turistic). Barcagiul a povestit tot drumul ceva despre locurile pe care le vedeam şi lumea râdea. Mi-ar fi plăcut să-l înţeleg. Totuşi, râsul lor era contagios!
(Bilete pentru cursa cu barca: adulţi - 80 Kc, copii - 40 Kc)

Ajunşi înapoi la Hrensko, am mai admirat o dată malul german şi-am plecat spre Praga.
Despre un loc de felul acesta nu pot să scriu prea mult, pentru că natura trebuie să o vezi şi să o simţi. Ea nu se povesteşte. Că de-altfel, m-aş apuca de scris romane!
O să vă las doar cu pozele şi câteva sfaturi la final, dacă într-o zi ajungeţi şi voi pe-acolo.

Tips for you:
  1. Don't wear sandals. It's very sandy, and it's better to have some sneakers or hiking shoes.
  2. If you look like a student, but don't have a student id, try to get a student ticket anyway. They don't check. I got a child ticket for the ferryboat (even though I actually don't look so young)! :D
  3. Check in advance the trails you'll walk. We chose the first one from THIS list, but did not start from restaurant Klepac.
  4. Know where to park if you go by car. (If you park on the main road, just when you get to Hrensko, it is free.)
  5. And finally... if you want to enjoy being alone in the middle of nature, don't go to Bohemian Switzerland. But do go, if you don't want to miss a must-see of Czech Republic.
Sfaturi pentru voi:
  1. Nu îţi lua sandale. Locul e plin de nisip. O pereche de adidaşi sau papuci de drumeţie ar fi minunaţi.
  2. Dacă arăţi ca un student, dar nu ai un card de student, ia-ţi totuşi un bilet cu preţ redus. Nu îţi verifică nimeni actele. Tata mi-a luat un bilet pentru copii când am urcat pe barcă (deşi eu nu arăt chiar atât de mică)! :D
  3. Verifică din timp ce traseu vei parcurge (sunt mai multe). Noi am făcut primul traseu din ACEASTĂ listă.
  4. Ai grijă unde parchezi, în dependenţă de traseul pe care îl alegi. (Dacă parchezi chiar pe drumul principal, este gratuit).
  5. Şi pentru final... dacă vrei să te bucuri de singurătate în mijlocul naturii, nu merge în Elveţia boemă. Şi totuşi, mergi, dacă nu vrei să ratezi unul din cele mai frumoase locuri din Cehia!